Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, katıldığı bir televizyon programında enerji gündemine dair önemli değerlendirmelerde bulundu. Bayraktar, kış aylarına girerken elektriğe ve doğal gaza zam yapılmayacağını açıkladı.

“YENİ YILLA BİRLİKTE AÇIKLAYACAĞIZ”
“Yaklaşık 590-600 milyar liralık doğal gaz ve elektrikte Hazine’nin üzerinde yük var” diyen Bayraktar, dar gelirli vatandaşların destekten yararlanmaya devam edeceğini belirtti. Bayraktar, “İhtiyacı olana, dar gelirliye, sabit gelirliye bunu destek olarak vermekte beis yok. Ancak ihtiyacı olmayana, ay sonunda faturasının ne kadar geldiğinden habersiz olanların parasını devlet ödemesin istiyoruz. Bunun için Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı üzerinden yeni bir destek mekanizması üzerinde çalışıyoruz. İnşallah yeni yılla birlikte açıklayacağız” ifadelerini kullandı.

“YENİ KEŞİFLER GELİYOR”
Enerjide tam bağımsızlık hedefi doğrultusunda yürütülen çalışmalara da değinen Bayraktar, Karadeniz’de üretimin önemine dikkat çekti. Doğu Akdeniz’de yapılan sondajlardan henüz beklenen sonucun alınamadığını ancak aramaların devam edeceğini söyledi. Türkiye’nin yurt dışındaki enerji yatırımlarına da değinen Bayraktar, Somali, Libya, Nijer ve Azerbaycan’da önemli projeler yürütüldüğünü hatırlattı. Gabar’da ise Türkiye’nin kendi petrol ihtiyacını karşılamaya yönelik adımlar attığını belirten Bayraktar, “Yeni keşifler geliyor, birkaç ay içerisinde Nijer’de ilk üretimi yapacak hale geliyoruz” dedi.

Bayraktar, enerji alanında yapılan yatırımların hem Türkiye’nin ithalat bağımlılığını azaltacağını hem de uzun vadede ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacağını vurguladı.
Kaynak: Hedef Gazetesi

