TBMM’den milyonları ilgilendiren karar! Emekli maaşı arttı

featured
Google'da Abone Ol service
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu’nda görüşülen “Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi” kabul edilerek yasalaştı. Düzenleme, emekli maaşlarından sürücü belgesi uygulamalarına, nükleer enerji yatırımlarından turizm sektörüne kadar birçok alanda önemli değişiklikler içeriyor.

Genel Kurul’da yapılan oylamada 252 milletvekili oy kullandı. Teklif, 220 kabul oyuyla yasalaşırken, 32 milletvekili ise ret oyu verdi.

En düşük emekli aylığı 23 bin 552 lira oldu

Yasayla birlikte en düşük emekli aylığı 23 bin 552 liraya yükseltildi. Düzenlemenin milyonlarca emekliyi ilgilendirdiği belirtilirken, yeni tutarın yürürlüğe girmesiyle birlikte ödemeler güncellenmiş olacak.

Daire başkanı atamalarında hizmet süresi düzenlemesi

Kanun kapsamında üst kademe kamu yöneticisi statüsünde bulunmayan daire başkanları ve bu kadrolara denk yöneticilerin atanmasına ilişkin hizmet süresi şartı da yeniden düzenlendi. Buna göre, uygulamada birlik sağlanması amacıyla öngörülen 5 yıllık hizmet süresi şartı mevzuata uyumlu hale getirildi.

Kültür ve Turizm Bakanlığı gelirlerine yeni düzenleme

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu kapsamında yapılacak başvurular ile sunduğu hizmetlerden elde edeceği ücretler ve Belediye Gelir Kanunu kapsamında tahsil edilen belirli tutarlar doğrudan gelir olarak kaydedilecek.

Nükleer enerji yatırımlarına vergi desteği

Kanunla birlikte nükleer enerji yatırımlarına yönelik çeşitli vergi teşvikleri de getirildi. İnşa faaliyetleri kapsamında yüklenilen ve altı aylık dönem sonunda telafi edilemeyen Katma Değer Vergisi’nin, belirlenen süre içerisinde başvurulması halinde iade edilmesi öngörülüyor. Bunun yanı sıra nükleer santral yatırımlarında kullanılacak makine ve teçhizat teslimleri KDV’den istisna tutulacak.

Turizm sektörüne SGK desteği artırıldı

Düzenleme kapsamında özel sektöre ait turizm işletmelerine sağlanan SGK desteği 116,67 liraya yükseltildi. Ayrıca SGK primleri ile devlet katkısı oranlarında da değişikliğe gidildi.

Kurumlar Vergisi uygulaması 2045’e kadar sürecek

Nükleer enerji santrali yatırımları için borçlanan şirketlere yönelik Kurumlar Vergisi oranının yüzde 25 olarak uygulanmasına 2045 yılına kadar devam edilmesi hüküm altına alındı.

Kaynak: Aydın Hedef
Orijinal Haberi Görüntüle
TBMM’den milyonları ilgilendiren karar! Emekli maaşı arttı
Haber Bülteni
Bültenimize Katılın

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

Spam göndermiyoruz. İstediğiniz zaman abonelikten çıkabilirsiniz.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter